Kilencvennyolcadik bejegyzés - A gyógytornász, aki újra tanított járni

Kedves Olvasók!

Enikő megkért, hogy meséljem el az én szemszögemből a vele történteket.Én egy Rehabilitációs Osztályon dolgozó gyógytornász vagyok. Enci a Neurológiai Osztályról került hozzánk ágyban fekvő betegként.Jobb felső és alsó végtagját alig tudta mozgatni, jobb kezét nem tudta használni, nem tudott járni, beszéde érthető volt, de nehezen találta a szavakat.Önellátásához sok segítségre volt szüksége.Nagyon el volt keseredve, 28 évesen nagyon nehéz elfogadni ezt a betegséget. Az út elején jártunk, de látszott, hogy erős és makacs természete miatt nagyon kitartóan fog küzdeni. Napokon belül segédeszközzel megtettük az első lépéseket, jobb kezének mozgásai is beindultak.A nálunk eltöltött majdnem 2 hónap alatt fokozatosan javult az állapota, kerekesszékre rövid ideig volt szüksége.A rehabilitáció végén 1 könyökmankóval és dinamikus boka ortézissel (testen viselhető segédeszköz) stabilan, önállóan járt, önállóan lépcsőn járt.Jobb karjának és kezének mozgásai sokat fejlődtek.Önellátásában egyre kevesebb segítségre szorult. Legközelebb a fél éves kontrollvizsgálatkor találkoztunk. Enci busszal jött, ami agy stroke-os betegnek igen nagy kihívás.Jó volt látni, hogy segédeszköz nélkül járt és jobb kezével magabiztosan kotorászott a táskájában.Visszatért a jókedve, egy új Enikővel találkoztam. Nagyon örülök, hogy Enikő újra dolgozik, bárcsak minden betegem így felépülne a stroke után!Állandó olvasója vagyok a blogjának, szép dolog, hogy ennyit segít a sorstársainak! Hajrá Enikő, csak így tovább!

Erika
BeFunky_10599355_513332778801082_4965205982743101880_n.jpg.jpg

 

Ha érdekesnek találod, amit olvastál, like-old a blog facebook oldalát, mert naponta teszek ki olyan tartalmakat, amiket itt nem osztok meg. Itt lehet a bejegyzéseket kommentelni, és nekem üzenni.