Száztizennegyedik bejegyzés - Mi az az egészséges étkezés?

 


Már több, mint 1 éve figyelem magam, mert a stroke egyik lehetséges kiváltó oka az egészségtelen életmód, és lehetséges megelőzni egészségessel. Na de mi az? Előre bocsájtom, hogy nem ugyanaz, mint a diéta! Én akármit kipróbáltam, rá kellett jönnöm, hogy csak attól nem hízok, amit nem nyelek le. Fogyni meg csak akkor fogok, ha megvonok magamtól bizonyos dolgokat, amikre a testemnek nincs szüksége, és beiktatom a rendszeres mozgást az életembe.

Tehát először is mi az egészséges? Az első lépés, hogy a lehető legjobban kiiktassunk mindent az étrendünkből, ami feldolgozott, és/vegykezelt. A második a rossz szokások elhagyása (dohányzás, ivás, kávézás stb.) Habár már én sem tudom, mit gondoljak, mert lassan mindenről bebizonyosodik, amit egészségesnek tartottam, hogy milyen káros, és még a föld is mérgezett, amiben terem Akkor meg rossz belegondolni, hogy mi mérget tartalmazhat egy finomított, feldolgozott kaja, pia vagy cigi. Direkt módon meg igyekszem nem mérgezni magam, pont elég, hogy a tudtom nélkül mérgeznek.
Mivel napjainkban minél jobban majmolja Amerikát egy társadalom, annál egészségtelenebb; mi is azok vagyunk. Rengeteg mocskot beviszünk a testünkbe, amik lassan ölő mérgek. Fiatalon lehet, hogy nem látszik a hatásuk, csak nem mindegy, hogy 60 vagy 90 évig élünk, és az sem, hogy milyen minőségben.

A diétás ezzel szemben leegyszerűsítve az, hogy kevesebb tápanyagot viszel be, mint szoktál, és kívánnál. A szervezet csodásan működik, és hihetetlenül kevés kajával elvan. A ma, itthon kapható, tápanyagban szegény kaják többsége csak eltelít, felfúj, azt az illúziót keltve, hogy jóllaktál, mindig több kell belőlük.
Ezért én nem látok jobb megoldást az adagok redukálásán.
Többségünk ma már nem a földekre jár kapálni, tehát nincs is szükségünk annyi kajára.
1904176_435260873274940_615017939_n.jpg

Egy éve, amikor diétára fogtak, és én megijedtem, és mindent betartottam, amit mondtak, kb. fél év leforgása alatt kb. 20 kg-t fogytam. De azért nem tudtam tartani, mert folyton éhes voltam, és olyan kajákra vágytam, amiket nem igen ehettem (ne gondoljatok valami extrémre, pl. egy tál tésztára, vagy a sós ízre). Így végül is visszatért az étvágyam, jojóztam egy szépet, ugyanis megint fogyni kezdtem.

De ezúttal nem ám úgy, hogy éheztem, és megvontam magamtól az alapvető dolgokat. 5 és fél hónapja csinálom ezt az életmódot, és 6-7 kilót, és jó pár cetit fogytam vele. De mivel ez valódi életmódváltás, lassú is lesz. Nem felejthetem el, hogy az elsődleges cél NEM a fogyás, hanem az egészségesebb életmód. Ha fogyással is jár, akkor csak örülök. Tudom, hogy napjaink uniformizált világában divat soványnak lenni, vagy legalább ezt akarni, de mindenkit ki kell ábrándítanom: én nem akarok vékony lenni. Megpróbáltam, mert azt mondták, hogy csak az egészséges, aki sovány, és a saját bőrömön tapasztaltam, hogy ez nem igaz. Mióta ezt az életmódot követem (heti 4-5 edzés, mérsékelt, és minél tisztább táplálkozás), azóta nem vagyok kimerült, kedvetlen, nem utálom magam, mert tudom, hogy a tőlem telhető legtöbbet megtettem magamért.

Lehet, hogy az önsanyargatás, és különböző alap dolgok megvonása útján vékony lehetnék, én ezt nem vonom kétségbe. De végül is az evés egy élvezeti forrás. És a megvonás diétának minősülne, amit már ellenzek, mert csak ideig-óráig hatásos (nekem). Én inkább jól érzem magam a bőrömben, mint hogy mindent bűnnek fogjak fel. Nekem ez működik, másnak meg más! Nem mondom, hogy ez a tuti, csak azt, hogy nekem jó!

 

Ha érdekesnek találod, amit olvastál, like-old a blog facebook oldalát, mert naponta teszek ki olyan tartalmakat, amiket itt nem osztok meg. Itt lehet a bejegyzéseket kommentelni, és nekem üzenni.