Kilencvennegyedik bejegyzés - Azoknak, akiknek nem volt stroke-juk

Ez most azoknak az embereknek szól, akiknek nem volt stroke-juk.

Feltűnt, hogy a stroke-kal kapcsolatos bejegyzéseket Ti, akik nem estetek át agyvérzésen, nem olvassátok. Miért is tennétek, hiszen Ti nem vagytok veszélyben, ugye? Hát én is ezt hittem...

Hogy ez kiderüljön, tegyétek fel magatoknak az alábbi kérdéseket:

- Hajlamos vagyok a túlgondolkodásra, aggódásra, agyalásra?

- Dohányzom?

- Szedek fogamzásgátló tablettát?

- Rohanós, intézkedős vagyok?

- Van agyvérzésen átesett ember, vagy érbeteg a családomban?

- Magas a vércukor szintem?

- Magas a koleszterin szintem? (Én inkább úgy kérdezném: szoktam állati zsírt, vörös húsokat enni?)

- Magas a vérnyomásom?

- Van rajtam túlsúly?

- Van valamilyen érbetegségem, vagy hajlamos vagyok rá az orvosok szerint?

- Szenvedtem valaha fejsérülést?

- Van valamilyen szívbetegségem?

- Volt már kisebb stroke-om (TIA)?

Ha MINDEN kérdésre egyértelmű NEM a válasz, akkor nincs miért aggódni. De ha bármelyikben is akár bizonytalanok vagytok, akkor olvassatok tovább.

A stroke ugyanolyan gyakori, mint a szívroham, erre is muszáj odafigyelni, mert egyre fiatalabb emberek esnek neki áldozatul. A semmiből jön, és adott esetben az életünket veszi el, vagy pedig éveket belőle.

Az agyi infarktusnak is nevezett stroke következtében a legtöbben fél oldalukra lebénulnak, és ha az el is múlik, nagyon hosszú, és fájdalmas a gyógyulás. Attól függően, hogy az agyban hol történik a sérülés, sokféle következménnyel járhat. Elsősorban mozgásszervi problémák alakulnak ki, a járáskészség elvesztése, az egyensúlyérzék elvesztése, a bőrérzékelés, térlátás zavara. Beszédkészség elvesztése, memória zavarok, önellátás teljes mértékű elvesztése, depresszió - hogy csak a leggyakoribbakat említsem. Arányaiban kevés stroke-os épül fel, ehhez a környezet feltétlen segítsége elengedhetetlen.

A mi mai életformánk tökéletes táptalaja annak, hogy stroke-ot kapjunk. Mint mindenben, itt is nagyon fontos a megelőzés, hiszen lehetséges!!

Kerüljük a gyors ételeket, a feldolgozott, "mű" élelmiszereket. Együnk sok nyers gyümölcsöt, és több zöldséget. Ne igyunk, ne dohányozzunk. Idegeskedjünk kevesebbet, kerüljünk mindent és mindenkit ami és aki "az agyunkra megy".

Aki pontosabban szeretné tudni, hajlamos-e a stroke-ra, az töltse ki az alábbi tesztet: http://www.strokeinfo.hu/riziko-tesztek/.

Aki pedig biztosat szeretne tudni, vizsgáltassa meg magát 5000 Ft-ért itt: www.oxivit.hu.

Minden megosztást megköszönök!

 

10603415_519406814860345_5978341575930267486_n.png

 

 

Ha érdekesnek találod, amit olvastál, like-old a blog facebook oldalát, mert naponta teszek ki olyan tartalmakat, amiket itt nem osztok meg. Itt lehet a bejegyzéseket kommentelni, és nekem üzenni.