Száztizenkettedik bejegyzés - A fájdalom a barátunk



Hogy ez mennyire igaz, azt én is kb. 1 éve tudom igazán. A stroke-ból való gyógyulás első hónapjaiban ugyanis nagy fájdalmaim voltak. Az agysérülés következtében legyengült izmok fájtak leginkább. Összeugrottak az izmaim, az ujjaimat ki sem tudtam nyújtani. Ez végül sok gyakorlás árán sikerült, de jó nehezen, mert - mint kiderült - nagyon görcsösek az izmaim.

Egy valamit viszont megtanultam: ha fáj, az nem feltétlenül baj. Az a szervezet természetes jelzése arra, ha valami nem ok. Ha torna közben fájt, akkor persze tudtam, hogy jól csinálom, és előbb-utóbb elmúlik.

De amikor pl. régen a fejem, vagy a fogam fájt, és fájdalomcsillapítókkal rendszeresen elnyomtam (ami egyébként olvastam, hogy a stroke egyik kiváltó oka), akkor jó nagy hülyeséget csináltam, mert ezt előjelként kellett volna felfognom, és a fájdalomközpontok lebénítása helyett (mert ezt csinálja minden fájdalomcsillapító, valójában nem szünteti meg a fájdalmat, csak az az üzenet megy az agyba hogy nem fáj, miközben igen) oda kellett volna figyelnem arra, hogy mit akar jelezni a testem.

Az nem igaz, hogy nálam a stroke mindenféle előjel nélkül jött volna. Biztosan én is rátettem 1 vagy több lapáttal a meglévő hajlamra. Dohányoztam és fogamzásgátlót szedtem egyidejűleg (nem tudva, hogy stroke-ot okozhat), időnként szemét kajákat ettem, sokat stresszeltem, agyaltam, de legfőképpen rohantam.

Nem figyeltem oda magamra, a testem jelzéseire, sőt elnyomtam őket, mert a mai világ azt sugalmazza, hogy tempó-tempó, erre nincs idő, nincs idő a fájdalomra, ismerős? A nyugati világnak az a paradox elvárása van az emberek felé, hogy soha ne legyenek betegek, miközben minden megtesz(ünk) azért, hogy megbetegedjünk. A felgyorsult életforma a betegségeket is előbbre hozza...

 

1976944_445515898916104_1478995299_n.jpg



Mit lehet tenni? LESZARNI mindent, és mindenkit. Nekem ez jött be. Ha rosszul érzem magam, azonnal elmegyek orvoshoz (És többé nem takarózom ilyennel, hogy vajon mit szólnak majd a munkában. Ha ez bárkinek nem tetszik, rúgjanak ki inkább, de az egészségem többet ér!!).

Ha nem olyan súlyos, rákeresek a neten a tünetekre, és megpróbálom én kikúrálni magam, természetes módszerekkel, csak ha ez nem hat, jön a doki.

De a legfontosabb, hogy már figyelek, és kitapasztalom, hogy mi a bajom, milyen fájdalom milyen bajra utal. Mióta tudatosabb lettem (vásárlás, táplálkozás, sport stb.) nem vagyok fáradt, ezerrel pörög az agyam, friss vagyok, fitt, és végre én is szépnek látom magam. Este 10-ig simán pörgök, máskor már 7-kor hulla voltam.

Figyeljétek magatokat! Nekem bejött.

 

 

 

Ha érdekesnek találod, amit olvastál, like-old a blog facebook oldalát, mert naponta teszek ki olyan tartalmakat, amiket itt nem osztok meg. Itt lehet a bejegyzéseket kommentelni, és nekem üzenni.