Hatvannyolcadik bejegyzés - Betegségtudat, és más finomságok

A betegségtudat egy szükséges rossz. Olyan, mint a rüh, amitől később nehéz megszabadulni. A betegség elején kétségtelenül szükség van rá. Az én esetemben azért mondogatták folyton, hogy el ne essek, amikor járni tanultam, és azért mondták, hogy el ne törjem a saját kezem a nagy masszírozásban. Akkor még jórészt le voltam bénulva, és az óvatosság szükséges volt, belátom. 

A későbbiekben viszont leginkább akadályozott a felépülés során a betegségtudat. Kifejezetten rosszul esett, hogy én "bénább" vagyok, mint az átlag, és akkor ezt azzal is megfejelik, hogy úgy bánnak az emberrel, mint egy beteggel. Noha a szándék jó is volt, és segíteni akartak, de mint tudjuk, a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve... Mindenkinek mondom, akinek valaha beteg emberrel lesz dolga: hagyjátok békén, majd ő szól, ha segítség kell. De akkor segítsetek is, mert ha kéri, tényleg rászorul.


A beteg türelmetlen is, én meg pláne, az első héten közöltem, hogy még 2 hét, és én jól is leszek, ehhez képest 2 hónapig voltam kórházban, és 8. hónapja gyógyulok. Szóval legyünk nagyon türelmesek, és amíg a beteg maga nem mondja, érzi, hogy meggyógyult, addig ne is sürgessük.

Ezzel együtt úgy 1 hónapja jött nálam egy hullámvölgy, és visszavetett némelyest, ez annak is köszönhető, hogy nagyon régóta húzódik ez már, és beleuntam, belefáradtam. De fel nem adtam, csak töltőn voltam egy ideig... Szerintem ebbe más is belefáradt volna már, ezért én nem ostorozom magam, különben is már vége.

Nem kell attól tartani, hogy visszatérek a régi kerékvágásba, mert tuti, hogy nem. Bizonyos dolgokban szeretnék a régi lenni, igen, de az életmódom már nem lehet a régi. Habár nem kellett igazán sok változtatást eszközölnöm, mert előtte is törekedtem arra, hogy egészségesen egyek, csak lehet, hogy a cigi meg a mozgáshiány miatt pont halottnak volt a csók. A lényeg nekem a mértékletesség, és akkor szerintem nem lesz baj. Mértékkel mindent. Stressz, kaja, minden, ami ebben szerepet játszhatott. Ahogy már írtam, minden értéket alacsonyan kell tartani, és akkor szerintem nem lesz baj.

 

600825_661880493822334_1627072338_n.jpg

 

 

Ha érdekesnek találod, amit olvastál, lájkold a blog facebook oldalát, mert naponta teszek ki olyan tartalmakat, amiket itt nem osztok meg.