Ötvenötödik bejegyzés - Fogyótúra

Nincs mese, folytatódik a fogyi project. Már írtam, hogy a túlsúly az egyik rizikófaktora ennek a betegségnek, és amit lehet, redukálni akarom. Arra már rájöttem, hogy tartós eredmény csak életmódváltással lehetséges, és szemléletváltással, diétával nem. A diéta ideiglenes megoldás, és így az eredménye sem lehet tartós, én pedig hosszú távra tervezek. Egy ismerősöm, akivel rég nem beszéltem, rengeteg súlyfeleslegtől szabadult meg kb. 2 év alatt, azzal, hogy életmódot váltott. És tartja is a súlyát, bár megmondom őszintén az alábbiakból  nem mindent tudnék csinálni, más dolgokkal meg egyszerűen nem értek egyet (pl. az édesítő, inkább lőjenek a Dunába, mint hogy azt egyem, olyan káros és annyi benne a mérgező anyag, akkor inkább lemondok a cukorról úgy, ahogy van, bár erre nincs szükség, mert vannak alternatív megoldások, egy kis keresgéléssel bárki megtalálhatja őket). De az igaz, hogy mint a fontos dolgok általában, ez is fejben dől el, minden más csak kifogás.

"Igazából a lényeg az, amit mindenhol hallani lehet, de eddig nem igazán értettem, hogy agyban kell eldönteni. Mert előtte én is rengeteg mindent kipróbáltam, de nem sikerült fogynom csak néhány kg-t ami rögtön vissza is jött. De aztán egyszer úgy ébredtem, hogy le akarok fogyni, és belevágtam. Számoltam miben mennyi kalória van. Egy nap egyszer ettem, és az kb 1000 kalória körül volt. Cukrot lecseréltem édesítőre, tejfölt joghurtra, kenyeret nem ettem. Viszont semmi olyat nem vontam meg magamtól amit szeretek. Ugyanúgy ettem tésztákat, pizzát, hamburgert, de 1000 kalóriányi adagot, és másnap mondjuk csak gyümölcsöt. Emellett elkezdtem tornázni, amit a mai napig is csinálok. Felüléseket csinálok. Mostanra már napi 2x300-at. De persze kezdetben kevesebb volt, fokozatosan emelkedett a szám. Sajnos az ételekkel kapcsolatban már nem vagyok olyan erős mint amikor fogyókúráztam, de szerencsére állandó a súlyom. Most naponta 1-szer eszem, de az bármi lehet, valamint déleután eszek gyümölcsöt, és ugye mellette a torna. Cukor helyett édesítőt használok, 3,5-ös tejet használtunk, most már csak 1,5-es. Akkoriban kenyeret, péksütiket nagyon ritkán ettem, igaz most se sűrűn, de már nem vagyok magammal olyan szigorú. "

 

Én megmondom őszintén nem tudnék kalóriákat számolva élni, de tisztelem azt aki igen. Nagy akaraterő kell hozzá. Én egyelőre megelégszem a lefevekvés előtt 3 órával nem evéssel, még ha néha nem is sikerül megállni, és eszem pár falatot, akkor is. Úgyis megbánom utólag, mert amit előtte elértem, az ilyenkor értelmét veszti, és megint 1 héten át éhes vagyok esténként. Szóval nem éri meg. Az almaecetből 1 evőkanállal veszek be minden nap, gyalázatos az íze, de állítólag bontja a zsírokat. Amúgy elhatároztam, hogy azok közül, amiket az egészségem érdekében eszem-iszom, mindent 6 hétig fogok kipróbálni egyenként, mert mindennek 6 hét kell, ami a hatását kifejti, így kiderül, hogy nekem mi hatásos, és mi nem.

Az étvágyam visszajött, és ez nem jó :/ Könnyebben elcsábulok a tápanyag nélküli kalóriáktól, bár akkor is jobban vigyázok, mit eszem, és így is kéthetente lemegy 2 kg. Ez nem tűnik soknak, és én nem is látom magamon, de valaki azt mondta, ezt is 28 év alatt sikerült magamra szednem, ne várjam, hogy majd pikk-pakk lemegy. Ahhoz is idő kell. Úgyhogy nem aggódom, és kitűzött cél sincs, amennyi lemegy, annyi lemegy, hangsúlyozom, hogy én nem diétázom, hanem csak máshogy igyekszem élni, mert ahogy előtte éltem, úgy már nem lehet.


Negyedszer voltam Callanetics órán, és az oktató szerint, aki természetgyógyász is, sokat fejlődtem, magabiztosabb a járásom, és szemlátomást meg tudok csinálni olyan gyakorlatokat is, amiket előtte nem. Kaptam ajándékba egy Stoci fitness karikát, amit jógához és Pilates-hez használnak (kép alul), ami a feszítő és hajlító izmokat is megdolgoztatja, mind a karokon, mind a lábakon.  Használom, köszi ;)

imagemagic.php.jpg

http://www.aktivsport.hu/joga-pilates/erosito-pilates-karika-hp3360-p-38180.html

 

 

Ha érdekesnek találod, amit olvastál, lájkold a blog facebook oldalát, mert naponta teszek ki olyan tartalmakat, amiket itt nem osztok meg.